21. 4. 2012

Zastavení šestnácté: Jen tak si někdy prozpěvovat

Jen tak si někdy chodit po světě, mít dobrou náladu a prozpěvovat si.
Nemít starosti, nebo aspoň ne tolik, že by jimi člověk musel být zahlcený a pohlcený.
Být prostě v pohodě a šťastný.
Kdy naposled jste potkali někoho takového?
Nevím jak vy, ale někdy se už až bojím někoho druhého zeptat, jak se má. Protože téměř nikdo se nemá dobře, každý jsme ulítaný, uštvaný, hotový, zničený, nestíhající
a tím pádem taky otrávený a k ničemu.
A tak si tu žijem...

Otázka č. 16 provokativní: Jste spokojení, šťastní a prozpěvujete si?
Otázka č. 16 provokativnější: Pokud ano, jak to děláte? Mohli byste i nám ostatním poradit recept na dobrou náladu?
Otázka č. 16 ulítlá: A co na to don Quijote a Sancho Panza de la Mancha?
Otázka č. 16 nezvykle čtvrtá: Máte nějakou "svou" píseň, která vám vždy náladu pozvedne?

6 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Všem doporučuji známou písničku Bobbyho McFerrina - Don´t Worry, be Happy.
"Každý máme v životě nějaké problémy, ale když se trápíš, dělá je to dvakrát větší. Netrap se , buď šťastný! “
P:)

Anonymní řekl(a)...

Ahoj všem. Jedinou písničku asi nemám. Odmalička jsem byla zvyklá řešit si své trable přes hru na klavír. Takže když jsem měla jakékoliv problémy, a že jich bylo hodně, sedla jsem za něj a samozřejmě u něj plakala. Je zvláštní, že si vzpomínám, že jsem u něj plakala od čtyř let neustále non stop. Nevzpomínám si, kdy ne. V hodinách klavíru taky.
Ale k tomu, co chci říct. Asi jsem hodně přecitlivělá a jsem za to ráda. Vždy, když mám trápení, říkám to i dceři. Hrej. Dostaň to ze sebe přes tento ventil - a dcera se vyzuří stejně jako já. Momentálně prožívám dost těžké období, nebudu psát jaké. Ale hudba Sergeye Vasiljeviče Rachmaninova je jedna z nejdepresívnějších. A nejlepší na tom je to, když ji umíte zahrát a piplat se s ní... Je to strašně fajn... Poměrně nedávno byly časy, kdy jsem se s ní "mordovala" pět hodin denně, dokola, abych zvládla nacvičit těžké pasáže etud. Jsem za tuto vlastnost vydržet a nepovolit, dokud to nebude tip-ťop, ráda. Jeho hudba je tak hluboká a velmi vášnivá a filozoficky vážná a navíc...

Momentálně mi toto nestačí. Zároveň mám strach, že ublížím jiným.
Hraní mi prostě nestačí a tak skládám vlastní hudbu. Rovněž vážnou... A všechny ty vnitřní boje ventiluji ven.

Anonymní řekl(a)...

Zajímavá je Adele - Chasing Pavements

Anonymní řekl(a)...

Be happy... krásná stará píseň. Mám ji moc ráda. Když je člověk vyspaný, hned se mu líp poslouchá pop...

Anonymní řekl(a)...

Někdy štěstím pláču. Jindy pláču kvůli neštěstí... Má si člověk vybrat?

Anonymní řekl(a)...

Kdysi mne inspiroval jeden kamarád. Neřeknu čím, ale vybavila se mi v souvislosti s ním skladba Michaela Nymana - The Heart A....